Utskick till kunder

Utskick till befintliga eller nya kunder

Utskick till kunder är den klart viktigaste ingrediensen i ett företags marknadsförings mix i syfte att bibehålla nuvarande kunder, stärka banden till sina befintliga kunder och inte minst att skaffa nya kunder. Beroende på vilken typ av kunder ni vill göra utskick till så finns olika leverantörer av bra och uppdaterade adressregister att använda sig av när det är dags att köpa in adresser för utskicken till nya kunder.

Här nedan har vi listat de vanligaste registret med uppdaterade adressuppgifter. Saknar ni något segment så är ni välkomna att kontakta oss så ska vi göra vad vi kan för att ni ska hitta rätt adressregister för just ert utskick.

Adresser till företag

Personregister

Adresser till vårdnadshavare

Villaägare

Bostadsrättsföreningar

Samfällighetsföreningar

Skogsägare

 

Utskick till kunder med färdiga adressetiketter

I de fall man ska göra postala utskick till kunder så rekommenderar vi att man även beställer med printade adressetiketter som är färdiga att klistra på era utskick. Då kan ni snabbt och enkelt adressera era kuvert eller foldrar med adresser till nya eller befintliga kunder. Det kan även vara klokt att beställa ut flera uppsättningar av etiketterna om man planerar att göra flera utskick under året.

Andra register som vi erbjuder...

Läs mer om register som kanske kan intressera er på följande sidor:

 
Att göra utskick ska vara enkelt och det blir det när ni beställer med färdiga adressetiketter när ni beställer ska göra utskick till kunder.

Kontakta oss om utskick till kunder

Använd formuläret nedan för att komma i kontakt med oss om adresser till ert nästa utskick till kunder. Det går även bra att skicka er förfrågan om att köpa adresser till följande e-postadress: 
order@adressleverantoren.se

Andra resurser på nätet

På länkarna nedan finns information om andra register som med fördel kan kompletteras med att beställa adresser för utskick till nya eller befintliga kunder.

Utskick till kunder

Hur lyckas man bättre med sina utskick till kunder?

När du gör utskick till både nya och gamla kunder är det viktigt att tänka på flera faktorer för att få så bra respons som möjligt och öka din försäljning samt antalet kunder. Här är några tips för att utforma dina utskick på rätt sätt:

  • Definiera ditt mål: Innan du skickar ut ditt utskick bör du tydligt definiera ditt mål. Vill du öka försäljningen, locka tillbaka gamla kunder eller informera om nya produkter? Genom att ha ett tydligt mål kan du skräddarsy ditt utskick för att nå önskat resultat.
  • Anpassa budskapet: Varje kundsegment kan ha olika behov och intressen. Skapa olika segmenteringar för att skicka anpassade utskick till olika grupper. Anpassa budskapet så att det blir relevant och engagerande för varje målgrupp.
  • Personlig touch: Ett personligt utskick kan öka chansen att få respons från kunderna. Använd kundens namn och eventuella tidigare köp eller interaktioner för att skapa en personlig känsla i ditt utskick. Det kan också vara fördelaktigt att använda dynamiskt innehåll som anpassar sig efter kundens intressen eller tidigare beteende.
  • Tydlig och koncis kommunikation: Fånga mottagarens uppmärksamhet med en stark inledning och se till att kommunicera ditt budskap tydligt och koncist. Använd korta stycken, rubriker och punktlistor för att underlätta läsbarheten. Var tydlig med vad du erbjuder och vilken nytta kunden kan få av det.
  • Lockande erbjudanden och incitament: För att öka försäljningen kan du inkludera lockande erbjudanden eller rabatter i dina utskick. Erbjudanden kan vara tidsbegränsade eller kopplade till specifika produkter eller tjänster. Genom att ge kunderna ett incitament att handla ökar du sannolikheten för respons.
  • Tydliga call-to-action: Se till att ditt utskick innehåller tydliga call-to-action (CTA). En CTA är en uppmaning till mottagaren om vilket steg de ska ta härnäst, till exempel att besöka din webbplats, köpa en produkt eller kontakta dig. Använd starka och tydliga ord som uppmuntrar till handling.
  • Testa och optimera: Genom att kontinuerligt testa och optimera dina utskick kan du förbättra responsen och öka försäljningen över tiden. Prova olika ämnesrader, budskap och CTA för att se vad som fungerar bäst för din målgrupp. Analysera resultaten och justera dina utskick baserat på insikterna du får.

Genom att följa dessa tips kan du öka sannolikheten för att få bra respons och samtidigt öka både försäljningen och er kundstock.

Beställ adresser för utskick till kunder i följande områden

Adresser för utskick till kunder att beställa i följande områden Ale, Alingsås, Alvesta, Aneby, Arboga, Arjeplog, Arvidsjaur, Arvika, Askersund, Avesta, Bengtsfors, Berg, Bjurholm, Bjuv, Boden, Bollebygd, Bollnäs, Borgholm, Borlänge, Borås, Botkyrka, Boxholm, Bromölla, Bräcke, Burlöv, Båstad, Dals-Ed, Danderyd, Degerfors, Dorotea, Eda, Ekerö, Eksjö, Emmaboda, Enköping, Eskilstuna, Eslöv, Essunga, Fagersta, Falkenberg, Falköping, Falun, Filipstad, Finspång, Flen, Forshaga, Färgelanda, Gagnef, Gislaved, Gnesta, Gnosjö, Gotland, Grums, Grästorp, Gullspång, Gällivare, Gävle, Göteborg, Götene, Habo, Hagfors, Hallsberg, Hallstahammar, Halmstad, Hammarö, Haninge, Haparanda, Heby, Hedemora, Helsingborg, Herrljunga, Hjo, Hofors, Huddinge, Hudiksvall, Hultsfred, Hylte, Håbo, Hällefors, Härjedalen, Härnösand, Härryda, Hässleholm, Höganäs, Högsby, Hörby, Höör, Jokkmokk, Järfälla, Jönköping, Kalix, Kalmar, Karlsborg, Karlshamn, Karlskoga, Karlskrona, Karlstad, Katrineholm, Kil, Kinda, Kiruna, Klippan, Knivsta, Kramfors, Kristianstad, Kristinehamn, Krokom, Kumla, Kungsbacka, Kungsör, Kungälv, Kävlinge, Köping, Laholm, Landskrona, Laxå, Lekeberg, Leksand, Lerum, Lessebo, Lidingö, Lidköping, Lilla Edet, Lindesberg, Linköping, Ljungby, Ljusdal, Ljusnarsberg, Lomma, Ludvika, Luleå, Lund, Lycksele, Lysekil, Malmö, Malung-Sälen, Malå, Mariestad, Mark, Markaryd, Mellerud, Mjölby, Mora, Motala, Mullsjö, Munkedal, Munkfors, Mölndal, Mönsterås, Mörbylånga, Nacka, Nora, Norberg, Nordanstig, Nordmaling, Norrköping, Norrtälje, Norsjö, Nybro, Nykvarn, Nyköping, Nynäshamn, Nässjö, Ockelbo, Olofström, Orsa, Orust, Osby, Oskarshamn, Ovanåker, Oxelösund, Pajala, Partille, Perstorp, Piteå, Ragunda, Robertsfors, Ronneby, Rättvik, Sala, Salem, Sandviken, Sigtuna, Simrishamn, Sjöbo, Skara, Skellefteå, Skinnskatteberg, Skurup, Skövde, Smedjebacken, Sollefteå, Sollentuna, Solna, Sorsele, Sotenäs, Staffanstorp, Stenungsund, Stockholm, Storfors, Storuman, Strängnäs, Strömstad, Strömsund, Sundbyberg, Sundsvall, Sunne, Surahammar, Svalöv, Svedala, Svenljunga, Säffle, Säter, Sävsjö, Söderhamn, Söderköping, Södertälje, Sölvesborg, Tanum, Tibro, Tidaholm, Tierp, Timrå, Tingsryd, Tjörn, Tomelilla, Torsby, Torsås, Tranemo, Tranås, Trelleborg, Trollhättan, Trosa, Tyresö, Täby, Töreboda, Uddevalla, Ulricehamn, Umeå, Upplands-Bro, Upplands Väsby, Uppsala, Uppvidinge, Vadstena, Vaggeryd, Valdemarsvik, Vallentuna, Vansbro, Vara, Varberg, Vaxholm, Vellinge, Vetlanda, Vilhelmina, Vimmerby, Vindeln, Vingåker, Vårgårda, Vänersborg, Vännäs, Värmdö, Värnamo, Västervik, Västerås, Växjö, Ydre, Ystad, Åmål, Ånge, Åre, Årjäng, Åsele, Åstorp, Åtvidaberg, Älmhult, Älvdalen, Älvkarleby, Älvsbyn, Ängelholm, Öckerö, Ödeshög, Örebro, Örkelljunga, Örnsköldsvik, Östersund, Österåker, Östhammar, Östra Göinge, Överkalix, Övertorneå, Blekinge län, Dalarnas län, Gotlands län, Gävleborgs län, Hallands län, Jämtlands län, Jönköpings län, Kalmar län, Kronobergs län, Norrbottens län, Skåne län, Stockholms län, Södermanlands län, Uppsala län, Värmlands län, Västerbottens län, Västernorrlands län, Västmanlands län, Västra Götalands län, Örebro län, Östergötlands län, Norrland, Småland, Mälardalen och Sverige.